Pár argumentov, ktoré Vám pomôžu pri rozhodovaní :

Kvalitný skúter dnes nadobudnete v rozumnej cene, v cene bicykla

Pri jazde na skútri v meste šetríte svoj vzácny čas
Nestrácate čas nekonečným hľadaním parkovacieho miesta
Za parkovanie neplatíte
Náklady na palivo sú menšie ako u auta
Servisné náklady sú neporovnateľne nižšie ako u auta

Prispievate k čistejšiemu ovzdušiu
Skútre sú ľahko ovládateľné
A v neposlednom rade na skútri pôsobíte štýlovo

Čo potrebujte na jazdenie na SKÚTRI

na skúter s objemom 125 ccm Vám stačí vlastniť vodičský preukaz skupiny B
motocykel musí mať automatickú prevodovku, platí len na území Slovenskej republiky pre všetkých držiteľov vodičského oprávnenia “B” (teda aj pre tie, ktoré boli vydané pred 1. májom 2013)pre skútre s vyšším objemom je potrebný vodičský preukaz skupiny A, alebo skupiny  A1

 

Prečo skúter  a keď  áno,  je skúter bezpečný ?

Nakoľko každý deň dostávam túto otázku, tak Vám napíšem môj názor. Skútrom sa venujem viac ako 20 rokov a moje poznatky sa pokúsim zhrnúť do niekoľko viet.Určite sa zhodneme, že v dnešnej dobe hlavne vo veľkých  mestách je skúter najefektívnejší, najkomfortnejší a cenovo najdostupnejší dopravný prostriedok .

Najefektívnejší  z pohľadu dopravy preto, lebo ak  autá stoja v rannej, alebo poobednej kolóne,  na skútri ste schopní bezpečne, možno aj keď rýchlosťou 5 alebo 10 km/hod,  v krátkom čase každú kolónu predbehnúť .

Skúter z pohľadu ekonomiky prevádzky  a tiež aj následných prevádzkových nákladov je bezkonkurenčne výhodnejší ako auto, alebo motocykel. Nízka spotreba, náklady na servis  a poistenie sú minimálne Ak začnete používať skúter, odpadnú Vám problémy s hľadaním parkovacieho miesta  v meste, tu platí pravidlo parkuj kde chceš, ale nezavadzaj  a hlavne za parkovanie neplatíte

Najkomfortnejší   tu si treba určiť priority,  či budem sedieť o mnoho viac času v klimatizovanom aute, počúvať  rádio  a som ochotný za to zaplatiť  nemalú cenu za pohonné hmoty a časom aj nemalé náklady za následné opravy  vozidla, ktoré každé ráno a každé poobedie trápiš v kolóne  pomalou  jazdou , alebo sadneš na bicykel a ťaháš do práce, kde sa musíš sprchovať,  prezliekať, alebo sadneš na skúter v obleku a jednoducho prídeš do práce, odstavíš skúter pred budovou, zoberieš  prilbu do kancelárie  a čakáš na kolegov ktorí odišli z domu síce skôr, ale o to neskôr prišli do práce J

Najdostupnejší   všetci čo vlastníte VP skupiny B môžete riadiť aj skúter  s objemom do 125 ccm a výkonom  max 11 kW, nemusíte  riešiť žiadne  rozšírené VP. Kvalitný  skúter tejto kategórie sa dá kúpiť niekde okolo 2000,-€  je to veľa, alebo málo….. podľa mňa je to cena výborná keď si spomeniem že môj prvý skúter HONDU  Dylan  125 ccm som si v roku 1999 kupoval asi za 145 000 Sk  a určite ten vývoj za ten čas  išiel dopredu a v dnešných skútroch nájdete motory, ktoré spĺňajú normu EURO 4, sú vybavené Centrálnym Brzdovým Systémom a majú iné šmakocinky.  Úprimne, čo dnes stoji dobrý bicykel ?

A na koniec  otázka,  ktorou  som mal asi  začať ……   Je skúter bezpečný  ?

V mojej prax som sa stretol aj z nebezpečnými skútrami ale nebolo to preto že skúter  je nebezpečný ale preto že užívateľ skútra  podcenili únosnú mieru rizika a buď precenili svoje schopnosti,  zanedbali používanie doporučenej výstroje  alebo zanedbali pravidelnú údržbu skútra  .

Napíšem  to tak netradične a neberte to tak že to zľahčujem alebo Vám za každú cenu chcem predať skúter !

SKUTER JE SUPER  ……ten kto sa ho naučí ovládať  a má to v hlave všetko v poradku tomu bude skúter slúžiť  a nebude  nebezpečný ! …bude mu šetriť čas a peniaze a robiť radosť !