Pár argumentov, ktoré Vám pomôžu pri rozhodovaní :
Kvalitný skúter dnes nadobudnete v rozumnej cene, v cene bicykla
Pri jazde na skútri v meste šetríte svoj vzácny čas
Nestrácate čas nekonečným hľadaním parkovacieho miesta
Za parkovanie neplatíte
Náklady na palivo sú menšie ako u auta
Servisné náklady sú neporovnateľne nižšie ako u auta
Prispievate k čistejšiemu ovzdušiu
Skútre sú ľahko ovládateľné
A v neposlednom rade na skútri pôsobíte štýlovo
Čo potrebujte na jazdenie na SKÚTRI
na skúter s objemom 125 ccm Vám stačí vlastniť vodičský preukaz skupiny B
motocykel musí mať automatickú prevodovku, platí len na území Slovenskej republiky pre všetkých držiteľov vodičského oprávnenia “B” (teda aj pre tie, ktoré boli vydané pred 1. májom 2013)pre skútre s vyšším objemom je potrebný vodičský preukaz skupiny A, alebo skupiny A1
Prečo skúter a keď áno, je skúter bezpečný ?
Nakoľko každý deň dostávam túto otázku, tak Vám napíšem môj názor. Skútrom sa venujem viac ako 20 rokov a moje poznatky sa pokúsim zhrnúť do niekoľko viet.Určite sa zhodneme, že v dnešnej dobe hlavne vo veľkých mestách je skúter najefektívnejší, najkomfortnejší a cenovo najdostupnejší dopravný prostriedok .
Najefektívnejší z pohľadu dopravy preto, lebo ak autá stoja v rannej, alebo poobednej kolóne, na skútri ste schopní bezpečne, možno aj keď rýchlosťou 5 alebo 10 km/hod, v krátkom čase každú kolónu predbehnúť .
Skúter z pohľadu ekonomiky prevádzky a tiež aj následných prevádzkových nákladov je bezkonkurenčne výhodnejší ako auto, alebo motocykel. Nízka spotreba, náklady na servis a poistenie sú minimálne Ak začnete používať skúter, odpadnú Vám problémy s hľadaním parkovacieho miesta v meste, tu platí pravidlo parkuj kde chceš, ale nezavadzaj a hlavne za parkovanie neplatíte
Najkomfortnejší tu si treba určiť priority, či budem sedieť o mnoho viac času v klimatizovanom aute, počúvať rádio a som ochotný za to zaplatiť nemalú cenu za pohonné hmoty a časom aj nemalé náklady za následné opravy vozidla, ktoré každé ráno a každé poobedie trápiš v kolóne pomalou jazdou , alebo sadneš na bicykel a ťaháš do práce, kde sa musíš sprchovať, prezliekať, alebo sadneš na skúter v obleku a jednoducho prídeš do práce, odstavíš skúter pred budovou, zoberieš prilbu do kancelárie a čakáš na kolegov ktorí odišli z domu síce skôr, ale o to neskôr prišli do práce J
Najdostupnejší všetci čo vlastníte VP skupiny B môžete riadiť aj skúter s objemom do 125 ccm a výkonom max 11 kW, nemusíte riešiť žiadne rozšírené VP. Kvalitný skúter tejto kategórie sa dá kúpiť niekde okolo 2000,-€ je to veľa, alebo málo….. podľa mňa je to cena výborná keď si spomeniem že môj prvý skúter HONDU Dylan 125 ccm som si v roku 1999 kupoval asi za 145 000 Sk a určite ten vývoj za ten čas išiel dopredu a v dnešných skútroch nájdete motory, ktoré spĺňajú normu EURO 4, sú vybavené Centrálnym Brzdovým Systémom a majú iné šmakocinky. Úprimne, čo dnes stoji dobrý bicykel ?
A na koniec otázka, ktorou som mal asi začať …… Je skúter bezpečný ?
V mojej prax som sa stretol aj z nebezpečnými skútrami ale nebolo to preto že skúter je nebezpečný ale preto že užívateľ skútra podcenili únosnú mieru rizika a buď precenili svoje schopnosti, zanedbali používanie doporučenej výstroje alebo zanedbali pravidelnú údržbu skútra .
Napíšem to tak netradične a neberte to tak že to zľahčujem alebo Vám za každú cenu chcem predať skúter !
SKUTER JE SUPER ……ten kto sa ho naučí ovládať a má to v hlave všetko v poradku tomu bude skúter slúžiť a nebude nebezpečný ! …bude mu šetriť čas a peniaze a robiť radosť !